diumenge, 5 de febrer del 2012

La diversitat en les aules, diferents casos d'infants amb NESE

En aquesta entrada podreu trobar tot un recull d'anàlisi de diferents casos de Necessitats Educatives de Suport Específic (NESE) de les quals s'ha determinat el tipus i les actuacions a seguir.
                  
Pel que fa al cas 1, consisteix en l’anàlisi d’un infant amb deficiència auditiva, amb la explicitació del seu historial metge, les proves realitzades i la recercar de  la forma d’adaptar els diferents continguts i aprenentatges a la seva situació en particular. El document és el següent:



En quant al cas 2 consisteix en una adaptació dels continguts a un infant que presenta un quadre de retard mental, tenint en compte els diferents contextos pels quals esta envoltat (seguint la teoria ecològica de Brofenbrenner) realitzant-ne un anàlisi exhaustiu i determinant les adaptacions concretes que es realitzaran en cada àrea. El document és el següent:



Finalment, en quant al cas 3, aquest consisteix en l’anàlisi d’un infants que pot presentar dislèxia, però per arribar a aquesta diagnòstic es reflecteixen tot un seguit de proves a través de les quals ens permet realitzar el diagnòstic diferencial, realitzar el tractament psicopedagògic i realitzant tot un seguit d’orientacions en aquest infant en concret. El document el podeu trobar a continuació:



Personalment, la realització d’aquestes tres treballs ha suposat un gran creixement personal, ajudant-me així a sentir-me molt més segura en quant al tractament de la diversitat en les aules i els procediments a realitzar, ja que ara per ara som conscient d’un gran nombre de proves i anàlisis a fer, essent capaç de realitzar una adaptació curricular individualitzada (ACI) fet que abans d’iniciar aquesta assignatura, no m’ho haguera arribat a imaginar. Personalment em sento molt satisfeta amb aquesta, ja que sento que he realitzat grans aprenentatges que em resultaran molt útils en el meu futur com docent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada