dimecres, 25 de gener del 2012

El canvi de bolquers, un moment destacat.

En aquesta entrada hem posat a la pràctica amb nosaltres mateixes el tipus de metodologia que en un futur proper volem iniciar en els centres escolars: la metodologia per projectes. Per tal que poguéssim experimentar des del rol d’alumnes les característiques i emocions d'aprendre en funció dels nostres interessos i curiositats, des de l'assignatura estratègies de comunicació II, se'ns va proposar que elaboràssim un projectes d'una temàtica que ens generés curiositat. Com que no estem gaire acostumades a treballar acadèmicament en funció dels nostres interessos vam estar rumiant-ho un temps, però no se'ns acudia res. No obstant, un dia, parlant de les properes pràctiques que anàvem a iniciar en breu en una escoleta, Nieves i jo comentaven com ho faríem per canviar els bolquers als infants, ja que mai havíem canviat un, ja que en la nostra situació familiar hem estat poc en contacte amb infants d'edats tan primerenques, com que ens vam qüestionar el procediment a seguir, la fonamentació que hi havia al darrera, entre d'altres aspectes, vam decidir entre les tres que volíem estudiar i aprendre més d'aquesta temàtica, de manera que vam iniciar aquesta aventura de manera conjunta i en equip. Totes les passes que vam seguir es troben reflexades en el següent vídeo que vam elaborar, és el següent:


La veritat és que ha estat una experiència molt postiva que ens ha ensenyat molt, doncs hem pogut experimentar que significa treballar per projectes des de l’altre costat, les implicacions que comporta trobar de manera conjunta un interès i investigar en aquest... Aquest tipus de treball també genera una sensació d’unitat del grup, a més a més de fomentar la motivació intrínseca de cada membre, doncs ens hem sentit responsables del procés en tot moment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada